Compania Antibiotice ţinteşte dublarea afacerilor, diversificarea portofoliului de produse şi implementarea unei strategii puternice de internaţionalizare, ceea ce înseamnă creşterea exportului la 50% până la 60% din business, în următorii opt-zece ani. În prezent Antibiotice exportă în principalele pieţe internaţionale, fiind lider mondial în producţia de nistatină.

„Intenţia dublării afacerilor reflectă, până la urmă, ambiţia celor peste 850 de tineri angajaţi în ultimii zece ani în companie, care acum se regăsesc în centrele de cercetare, de studii clinice, în centrele de marketing, în cele pentru asigurarea şi controlul calităţii, adică activităţi ce necesită un nivel înalt de dedicare şi specializare. Este practic o dublare a activităţii care, pe lângă cifra de afaceri şi profiturile companiei, implică şi dublarea veniturilor oamenilor care participă la crearea viitorului Antibiotice”, a afirmat directorul geneal al companiei, Ioan Nani, într-un interviu acordat ziarului Bursa.

Pe de altă parte, Ioan Nani spune că piaţa internă nu poate să susţină în totalitate ţintele companiei, unul dintre motive fiind prezenţa taxei de clawback. „Antibiotice vinde medicamente pentru spitale, fiind principalul furnizor de produse beta-lactamice injectabile. Suntem prezenţi la licitaţiile din spitale şi nu înţelegem de ce trebuie să plătim o taxă când de fapt răspundem unei solicitări de achiziţii din partea sistemului de sănătate. Este o taxă injustă şi sper să ajungem la o anumită maturitate şi din acest punct de vedere”, spune Ioan Nani.

Conform acestuia, valoarea investiţiilor preconizate de companie, menite să asigure dublarea şi internaţionalizarea afacerilor, este de cel puţin 100 milioane de euro, sumă pe care Antibiotice nu o va putea susţine numai din fonduri proprii. „Dorim să vedem dacă putem atrage fonduri europene, mai ales pentru înfiinţarea şi construirea centrului de cercetare şi transfer tehnologic pentru produse sterile lichide injectabile. Plecând de la această investiţie, ulterior vom dezvolta un site de producţie care să aibă mai multe posibilităţi de obţinere şi divizare a soluţiilor sterile injectabile, mai multe tipuri şi mărimi de ambalaje, etc. De asemenea, dorim să ne consolidăm prin achiziţii de licenţe de fabricaţie. Sigur că este o metodă mai rapidă, dar este extrem de scumpă. Dar, totodată, vom dezvolta şi activităţi de cercetare proprie. Diversificarea producţiei este, de asemenea, o cale importantă prin care dorim să dezvoltăm compania”, a detaliat Ioan Nani.

 

Citiți interviul integral pe Bursa.ro