Novo Nordisk a obținut în septembrie anul trecut aprobarea pentru ceea ce anunța ca medicament „sfântul graal” pentru diabet, Rybelsus, dar aștepta să își desfășoare efortul de lansare complet până la asigurarea accesului prin negocieri cu plătitorii.

A sosit timpul. Novo a negociat 70% acces combinat pentru medicamente în SUA, a declarat joi CEO-ul Lars Fruergaard Jørgensen într-o conferință telefonică, iar acum este în „mod de atac”. Reprezentanții de vânzări ai Novo s-au întors pe teren în SUA, dar nu sunt la aceeași înălțime în ceea ce privește programarea întâlnirilor. Aceștia rulează la aproximativ 80% din programul complet înainte de pandemie, inclusiv unele apeluri video și telefonice, a spus Jørgensen într-un interviu.

De-a lungul pandemiei, medicii au devenit „din ce în ce mai receptivi” la interacțiunile video și telefonice, a spus CEO-ul. Deși lansarea în timpul unei pandemii este în mod clar mai dură, el a spus că Novo Nordisk este „foarte mulțumită” de asimilarea de până acum.

Creșterea Rybelsus vine în timp ce versiunea injectabilă a medicamentului Novo, Ozempic, își continuă ascensiunea. În prima jumătate a anului, medicamentul a depășit vechiul medicament pentru diabet zaharat GLP-1, Victoza, devenind cel mai bine vândut medicament al companiei la doi ani și jumătate după lansarea sa în SUA. Vânzările Ozempic au crescut cu 152%, atingând 1,5 miliarde de dolari în prima jumătate a anului 2020, în timp ce vânzările Victoza au scăzut cu 18% la 1,47 miliarde de dolari.

Noul Rybelsus a generat 92 de milioane de dolari, depășind așteptările analiștilor. Privind în perspectivă, Novo își propune să „repete ceea ce am făcut cu Ozempic”, a spus Jørgensen, despre care a spus că este „printre cele mai bune lansări vreodată în domeniul diabetului”.

Detalii pe: https://www.fiercepharma.com/pharma/after-access-talks-novo-nordisk-shifts-into-gear-for-rybelsus-launch