Dacă până în urmă cu câțiva ani abonamentul medical era un beneficiu oferit de companie pe care mulți angajați îl ignorau, acum lucrurile s-au schimbat: abonamentul medical a devenit un instrument eficient în încurajarea comportamentului de prevenție.

„Dacă acum câțiva ani, din toată baza de abonați, procentul celor care-l foloseau cu adevărat era de 40% – 50%, acum peste 70% din abonați au fost anul acesta, în cadrul lui, la medic cel puțin o dată. Este o evoluție spectaculoasă, încurajează foarte mult comportamentul preventiv, iar pacienții ajung să-l prețuiască. Abonamentul folosit ca un instrument de prevenție, din timp, cu programări planificate, poate să acopere peste 90% din nevoile unui pacient”, a declarat Greta Redeleanu, marketing director al Rețelei de Sănătate Regina Maria, invitata podcastului „Business Sănătos”, realizat de Claudiu Pândaru.

Potrivit acesteia, creșterea gradului de utilizare a abonamentelor a fost accelerată de pandemie, în timpul căreia oamenii au devenit mai preocupați de sănătatea lor.

În 2020, Rețeaua de Sănătate Regina Maria a deschis o clinică virtuală care le permite pacienților să acceseze consultații la distanță, în continuarea strategiei de digitalizare a traseului pacientului începută de Regina Maria încă din 2013.

„Noi am digitalizat foarte mulți pași din traseu acum foarte mult timp. Am început din 2014 sa colectăm review-urile medicilor pe website, am început să cerem feedback pentru programare, am lansat dosarul medical electronic și sunt deja peste un milion de oameni care utilizează dosarul medical electronic și care și-au făcut cont pentru a-l accesa. Avem sute de mii de oameni care își accesează aplicația în fiecare lună. Ne uităm la acestei instrumente digitale ca la niște produse digitale în sine, investim foarte mult în a colecta feedback și le aducem îmbunătățiri și update-uri permanent”, afirmă Greta Redeleanu.

Recent, Regina Maria a lansat un asistent virtual, care îi ajută pe pacienți să își găsească medicul potrivit.

„În cazul în care nu știe ce medic să-și aleagă, acest instrument, care se numește asistentul virtual, îl poate ghida pe pacient. În momentul în care pacientul are niște simptome și nu știe ce i se întâmplă, are puține opțiuni. Caută pe internet, care nu este întotdeauna cea mai bună soluție, întreabă un prieten sau poate să caute o sursă un pic mai credibilă. De aici, efortul nostru de a investi în conținut medical și în acest instrument care exact asta vrea să facă: vrea să îndrume pacientul către calea cea mai bună ca să-și rezolve problemele de sănătate”, explică Greta Redeleanu. Inventarul simptomelor făcut de pacient cu ajutorul asistentului virtual ajunge apoi la medic. „În momentul în care a finalizat chestionarul primește un raport și medicul poate vedea raportul și astfel crește calitatea conversației. Când e eficientizat tot procesul de întrebări și răspunsuri și medicul vede mai rapid ce are de spus pacientul, restul consultației este despre a conversa și a oferi pacientului suport”, conchide Greta Redeleanu.

Mai multe detalii despre cum pot fi digitalizate serviciile sanitare puteți afla ascultând în întregime podcastul „Business sănătos”