În cadrul Rețelei de Sănătate Regina Maria, digitalizarea serviciilor oferă continuitate și accesibilitate pe întregul flux de care ar putea avea nevoie pacientul, de la Clinica Virtuală la Asistentul Virtual și dosarul medical. La acestea se adaugă secțiunea Abonamentele mele, care oferă acces la toate informațiile legate de abonamentul medical, inclusiv prin evidențierea sumelor economisite prin abonament, toate fiind accesibile, ușor și intuitiv, în aplicația Regina Maria, care adaugă pe lista serviciilor programările și check-in online.

„Peste 55% dintre abonații Regina Maria folosesc aplicația, sunt familiarizați cu instrumentele noastre și își accesează dosarul medical electronic. Iar asta simplifică relația cu medicul, astfel că acesta ajunge de trei ori mai des la doctor decât un pacient fără abonament medical. Obiectivul nostru este de a crește generații de pacienți responsabili, care au un control deplin al modului în care își gestionează starea de sănătate, care este o muncă de echipă între medic și pacient”, explică Greta Redeleanu, director de marketing Regina Maria, într-un interviu acordat revistei Forbes.

 

Pandemia doar a accelerat planurile de digitalizare

Potrivit acesteia, procesul de digitalizare a Rețelei de Sănătate Regina Maria a început cu mult înaintea pandemiei, încă din 2014, devenind acum un standard în industrie. Pandemia doar a accelerat planurile pe care rețeaua Regina Maria le avea deja, crescând totodată și rata de adopție a instrumentelor digitale de către pacienții săi.

“Prioritatea a fost digitalizarea întregului flux prin care pacientul poate avea acces la servicii medicale de calitate, pentru a asigura continuitatea îngrijirii medicale în orice condiții. Serviciul nostru de telemedicină, Clinica Virtuală, a fost dezvoltat în numai 10 zile alături de Microsoft – fiind cel mai complex astfel de proiect din România, pentru că este complet integrat cu toate fluxurile noastre operaționale, medicale și financiare. Între timp, am adăugat funcționalități noi precum Asistentul Virtual, istoricul rezultatelor analizelor de laborator,  cea mai nouă funcționalitate fiind secțiunea Abonamentele mele. Aceasta a fost introdusă în octombrie 2022 și asigură acces imediat la toate informațiile legate de abonamentul medical”, adaugă Greta Redeleanu, apreciind, totodată că, în prezent, Regina Maria are cea mai digitalizată rețea de sănătate din România și cea mai utilizată aplicație de mobil.

Impactul evident al pandemiei în obiceiurile de consum nu poate fi contestat: pacienții preferă în continuare să își facă programări și check-in online, să apeleze la consultațiile virtuale.

 

“Pacienții au ajuns la concluzia că este mai bine și mai ieftin să previi decât să tratezi”

Directorul de marketing al Rețelei Regina Maria consideră că digitalizarea în sănătate face mult mai facil accesul la servicii medicale, atât pe zona de prevenție și monitorizare a unor afecțiuni pre-existente, cât și pentru servicii de second opinion.

“Pacientul are mai multă libertate, control și acces transparent la informație. În mod evident, acest lucru încurajează prevenția și stimulează accesul la servicii medicale și, în ultimii doi ani, la psihoterapie prin abonament. În ultimul an, rata de accesare a abonamentului de sănătate a crescut la 70%, în unele companii ajungând chiar la 100%. Investim timp și resurse semnificative în experiența digitală a abonaților, iar în acest moment, un pacient găsește la Regina Maria un ecosistem digital complet. Prin secțiunea ‘Abonamentele Mele’, fiecare abonat știe exact care sunt serviciile, medicii și locațiile la care are acces. Mai mult, poate vedea în timp real suma pe care a economisit-o utilizând abonamentul medical”, explică Greta Redeleanu.

Soluțiile și produsele pe care le dezvoltă Rețeaua Regina Maria evoluează odată cu nevoile pacientului, care devine tot mai bine informat, mai responsabil, preferând pachete medicale mai complexe, care includ și servicii de sănătate psiho-emoțională, nutriție, wellbeing, dincolo de medicina ”clasică”. “Pacienții au ajuns, treptat, la o concluzie importantă: este deopotrivă mai bine și mai ieftin să previi decât să tratezi. Prin digitalizare am reușit să arătăm că abonamentul este un instrument esențial de control al sănătății și, atunci când e utilizat eficient, prin programări care generează prevenție, devine un instrument de economisire. Pentru un abonat Regina Maria devine mult mai simplu să vină la medic; el ajunge de 3 ori mai frecvent la medic, pentru analize și controale periodice, decât un pacient fără abonament medical. O altă tendință pe care am observat-o este că pe măsură ce pacienții văd valoarea din a avea un abonament medical, decid să extindă acest beneficiu și către membrii de familie”, conchide Greta Redeleanu.