Fady Chreih, CEO Regina Maria, a vorbit într-una dintre edițiile recente ale podcastului Decoder despre felul în care este organizat managementul unei companii de dimensiunile Rețelei de Sănătate Regina Maria, despre viziunea după care se ghidează și secretul care face ca angajații Regina Maria să facă lucrurie devotat, după reguli și principii clar stabilite.

“Totul pornește de la premiza faptului că noi am crescut mult ca număr de angajați. În 2010, când am venit în companie, cred că eram câteva sute de persoane. În 2013, când am devenit CEO-ul  organizației eram până în 1000 de oameni, iar acum suntem peste 8.500 de oameni, în zece ani. Una dintre preocupările mele și ale echipei au fost cum crești organic și prin achiziții, cum poți să crești atât de repede într-un domeniu al serviciilor medicale în care relația cu pacientul, relația cu clienții, relația cu diferiți stakeholders, fie că vorbim de stat sau de alte organizații, este făcută de oameni. Deci nu vindem un produs, nu suntem o fabrică sau un magazin, ca să scalezi, decât dacă scalezi prin oameni.”

Totodată, Fady Chreih a mai spus: “Ne-am dat seama destul de devreme că este foarte mare nevoie de descentralizare a unor decizii, și că modelul vechi în care sediul central este cel de la care ‘se dă lumina’ în toată țara, nu are cum să funcționeze. Nu are cum să funcționeze atunci când îți dorești să rămâi agil, să ai decizii locale sau regionale pe care pot să le ia managerii din rețea. Toată filozofia noastră a pornit și se bazează pe faptul că avem niște manageri care trăiesc valorile noastre, iar acești manageri sigur că au obiective, au principii, au diferite ghiduri de cum se fac lucrurile în rețea, dar ei trebuie să ajungă la un obiectiv pe care îl setăm împreună. Obiectiv care de cele mai multe ori nici nu este trasat, nu îți spunem cum să ajungi la acel obiectiv.”

„Managerii noștri sunt sursa contextului, nu sclavii contextului. Cred că asta este cel mai important, apropo de diferențele noastre culturale față de alte organizații. Noi dăm diferite ustensile managerilor noștri, ustensile pe care le considerăm extrem de importante – despre cum poți să iei decizii și ce fel de decizii trebuie să iei, apropo de valori și ce înseamnă ele – dar îi lăsăm pe ei să ia cele mai bune decizii. Avem această agilitate”, a adăugat Fady Chreih în cadrul podcastului găzduit de Adrian Stanciu și Andreea Roșca.

Pe finalul discuției, Fady Chreih a dezvăluit ce i-ar spune unui CEO care este în momentul de față în poziția în care se găsea el în urmă cu 10 sau 15 ani. Din tot ce a învățat, din tot ce a trăit, din toată experiența, care ar fi un singur lucru pe care i l-ar spune, care să-l ajute în următorii 15 ani: Dacă viteza e importantă, regretele sunt legate de faptul că nu m-am despărțit de anumiți oameni mai repede decât trebuia să mă despart. Cred că îmi dăunează nu numai mie, ci și colegilor din jurul meu, și organizației. Trebuie să te desparți mai repede de anumiți oameni. Acesta ar fi lucru pe care l-aș spune”, a încheiat CEO-ul Regina Maria.